top of page
  • תמונת הסופר/תHD

גלופות לחולצות | הדפסת משי

גלופות לחולצות - מתי צריך לפתח גלופות? מה ההבדל בין גרפיקה לגלופה? מהן גלופות? איך מכינים גלופות? כמה גלופות נדרשות להדפסה שלי? למה נדרש תשלום עבור פיתוח גלופות לחולצות? שילמתי על גלופות לחולצות, האם הן תשמרנה לעבודות הבאות? איך ניתן לחסוך עלויות של גלופות לחולצות? על כל אלה ועוד נענה בפוסט הבא.





מתי צריך לפתח גלופות?

- גלופות לחולצות נדרשות אך ורק בשיטת הדפסה על חולצות הנקראת הדפסת משי. (מהי שיטת הדפסת משי תוכלו לראות בפוסטים ובסרטונים שלנו).


מה ההבדל בין גרפיקה לגלופה?

- גרפיקה היא עיצוב חולצה שאותו נרצה להדפיס על החולצות. גלופות הן האמצעי לעשות זאת (אך ורק בשיטת הדפסה שהיא הדפסת משי). את הגרפיקה אנו מפרידים לצבעים באמצעות תוכנה מיוחדת, כל צבע יקבל גלופה משלו בתהליך הדפסת משי.


כמה גלופות נדרשות להדפסה שלי?

- כל צבע שיש בהדפסה מצריך גלופה נפרדת. אם ההדפסה היא הדפסה על חולצות שחורות או על חולצות כהות, צריך להכין גלופה נוספת שנקראת ״תחתית״ וכשמה כן היא- היא תהיה השכבה מתחת לכל ההדפסה, שכבת הצבע שתבודד את צבע החולצה ותאפשר הדפסה צבעונית על חולצה.


אז מהן גלופות?

- גלופה הינה תבנית, שבלונה שבאמצעותה מדפיסים עיצוב מסוים. הגלופה בנויה ממסגרת אלומיניום עליה מתוחה רשת (קימים סוגי רשתות שונים שמאפשרים לנו משחק ברזולוציות של ההדפסה, אבל זה כבר לפוסט אחר). על הרשת מרוחה אמולסיה (חומר שאוטם את הרשת ומתקשה כאשר נחשף לאור).


איך מכינים גלופות לחולצות עבור העיצוב שלי?

- על הגלופה מניחים שקף של העיצוב (צבע אחד שיודפס באמצעות גלופה זו), מצלמים את הגלופה עם השקף. החשיפה לאור גורמת לכל האיזורים החשופים (כל האיזורים שאינם נדרשים להדפסה) להתקשות, והאיזורים הנדרשים להדפסה (העיצוב השחור שעל השקף) שלא נחשפו לאור, יורדים בהתזת מים. אחרי ש״פותחים״ את הגלופות באמצעות מים, מייבשים את הגלופות, כדי שיתר האמולסיה תתייבש ולא תימחק במים. לאחר שהגלופות התייבשנה, מורחים אותן בלקה כדי להקשות את האמולסיה, וכדי שלא תיפתחנה תוך כדי עבודה. לאחר ייבוש הלקה, ניתן להרכיב את הגלופה על המכונה ולהדפיס את עיצוב החולצה.





למה נדרש תשלום עבור פיתוח גלופות לחולצות?

- זמן הכנת גלופות לחולצות והמשאבים הכרוכים בהכנת הגלופות באים לידי ביטוי בתוספת תשלום עבור הגלופות. במקומות שאנחנו יכולים להוזיל מחיר עבור גלופות (בהזמנות גדולות, במבצעים מסוימים) אנחנו משתדלים לעשות זאת.


שילמתי על גלופות לחולצות, האם הן תשמרנה לעבודות הבאות?

- לא. הגלופות הן כמו צלחות במסעדה, הן משמשות אותנו לבצע הדפסת חולצות ללקוחות רבים ושונים. בסיום הדפסת חולצות שלכם, הגלופות נמחקות, נמרחות בשנית באמולסיה ומצולמות עם העבודה הבאה להדפסה. אם ביקשתם במפורש לשמור גלופות לשבוע-שבועיים, כי ידוע שתהיה לכם הזמנת המשך, אנחנו נשתדל לעשות כן.


איך ניתן לחסוך עלויות של גלופות לחולצות?

- אופציה אחת היא לצמצם בכמות הצבעים המודפסים (כל צבע מצריך גלופה), אופציה שנייה להגדיל את כמות חולצות מודפסות (בדר״כ יש מבצעים של הנחות על גלופות מעל כמות מסוימת) ואופציה שלישית היא הדפסה דיגיטלית. בהדפסה דיגיטלית אין צורך בשימוש בגלופות כלל וזאת כיוון שההדפסה נעשית ישירות על החולצה באמצעות מדפסת מיוחדת שתהליך ההדפסה בה דומה לתהליך הדפסה במדפסת ביתית.





bottom of page