top of page
  • תמונת הסופר/תHD

3 דגשים שחשוב להכיר לפני שמזמינים הדפסה על חולצות



אתם מעצבים, מקעקעים, מאיירים או סתם חשקה נפשכם לבצע הדפסה על חולצות עם עיצוב משלכם. בפוסט הבא ריכזנו עבורכם 3 דגשים חשובים שיסייעו לכם להבין איך להזמין חולצות ולהיות מרוצים.


היכנסו רגע לסיטואציה שאתם ממש רוצים להימנע ממנה, רכשתם חולצה מודפסת ויפה ממיטב כספכם, והופ אחרי הכביסה הראשונה היא התכווצה, התעוותה, ההדפסה ירדה ואתם כבר מתבאסים ללבוש אותה, שלא נדבר על לקוחות שמתקשרים להתלונן על חולצה שרכשו. כדי להימנע מכך, חשוב מאוד לשים לב לשלושה דגשים עיקריים:


1. איכות החולצות - החולצות הן הבסיס, עליהן מתבצעת ההדפסה והן אכן מרכיב חשוב שכדאי לתת עליו את הדעת. יש מגוון רחב של חולצות העשויות מרכיבים שונים. אפילו כאשר מדובר בחולצות כותנה למשל, הן נבדלות זו מזו בתכונות שונות כמו משקל הבד, שיטת סריקת הבד, מאפייני ריכוך של הבד וכדומה. למאפיינים הללו יש השפעה על נראות החולצות, מגע החולצות, על נראות ומגע של הדפסה על חולצות אלה וכמובן גם על עמידותן בכביסות ועמידותן לאורך זמן. לכן, נקודת מוצא חשובה היא להתחיל בבחירה של חולצות איכותיות.

אבל איך בוחרים חולצות איכותיות אתם בוודאי תוהים. זו שאלה רחבה מאוד, אז נתמקד בחולצות

כותנה. ההמלצה הראשונה לבחור בחולצות בעלות משקל בד לפחות של 160 גרם למ״ר. נכון שבישראל

חם ולעיתים אנחנו מתפתים לקנות חולצות כמה שיותר דקות ואווריריות, אבל תעצרו שניה ותחשבו על

החולצות הדקות האלה שכבר הספקתם לרכוש בעבר, נכון שהן התכווצו משמעותית בכביסה?!

ההמלצה השנייה היא לבחור בחולצות עם שיטת סריקה של טבעות סרוקות. מה ההבדל בין טבעות חצי

סרוקות לטבעות סרוקות? טבעות סרוקות יוצרות בד חלק יותר, כך שהדפסה על חולצות אלו תהיה חלקה

יותר בעוד על החצי סרוקות הדפסה על חולצות תיראה סיבית/גרגירית.

ההמלצה השלישית היא לבחור בחולצות שעברו כמה שפחות תהליכים כימיים של ריכוך, ציפוי וכדומה.

כדי להבטיח שההדפסה על חולצות תצליח להיתפס על הסיבים ותהיה עמידה לאורך זמן.

יש עוד שלל מרכיבים ומקרי קצה שמשפיעים על איכות החולצות ולכן אם אתם הולכים לבצע הזמנה

גדולה של חולצות שווה להזמין חולצות שיש לכם היכרות מוקדמת איתן. חולצות שבדקתם אותן בכביסות וביצעתן עליהן הדפסה על חולצות. ואם אין כאלה, אז שווה להשקיע ולהכין דוגמה.


2. סוג ואיכות הדפסה על חולצות - הדפסה על חולצות זהו תחום נרחב, יש שיטות שונות של הדפסה על חולצות- מדבקות טרנספר, מדבקות ויניל, סובלימציה הדפסת משי על חולצות והדפסה דיגיטלית על חולצות. בפוסטים קודמים הרחבנו רבות על ההבדלים בין שיטות ההדפסה. נסקור כאן בקצרה את ההבדלים.

  • מדבקות טרנספר - כמו הסמלים של בית הספר, זולים אך יורדים לאורך זמן.

  • מדבקות ויניל- הדפסה דיגיטלית על גבי מדבקה חזקה ועמידה פתרון טוב לכמויות קטנות אך הצבע רגיש לשריטות, דורש כביסות עדינות וגס למגע.

  • סובלימציה - הדפסה על דפים מיוחדים והעברתם לבדי פוליאסטר בהירים בלבד באמצעות מכבש בטמפרטורה של 200 מעלות.

  • הדפסת משי - הדפסה באמצעות גלופות, מתאימה לכל סוגי הבדים, עמידה לאורך זמן ונעימה. לרוב משמשת את חברות האופנה, החיסרון בשיטה זו הינו תהליך סטאפ ממושך, כך שהיא פחות רלוונטית במקרים של כמויות קטנות.

  • הדפסה דיגיטלית- הכנסת חולצות למדפסת שמבצעת הדפסה ישירה על החולצות. פתרון מצויין לכמויות קטנות או עיצובים צבעוניים מאוד. ניתנת להדפסה על רוב סוגי הבדים.

חשוב לציין שגם תחת אותן שיטות הדפסה, יש מנעד רחב של יכולות ורמות ביצועים שונות בין בתי הדפוס. למשל בהדפסות משי, ישנם בתי דפוס שמבצעים הדפסה על חולצות ידנית לעומת הדפסה אוטומטית, דבר המשפיע על נראות ואחידות ההדפסות. או למשל בהדפסה דיגיטלית יש מדפסות שונות בעלות יכולות שונות. אצלנו תוכלו למצוא למשל מדפסת של חברת קורנית הנחשבת למומחית בינלאומית בתחום ההדפסות הדיגיטליות, מכונה שמיועדת להדפסה על כל סוגי החולצות (כותנה, דרייפיט, לייקרה ועוד).

לסיכום, חשוב מאוד להתעניין בסוג ההדפסה על חולצות שאתם מתכוונים להזמין, להבין מה המאפיינים של כל הדפסה, להבין את ההשלכות של הדפסה על חולצות בהירות לעומת הדפסה על חולצות כהות. להבין מהן העדפות האישיות שלכם- איזה סוג הדפסה אתם יותר אוהבים? איזה מגע אתם מעדיפים? ורק אז להחליט איפה ואיך להזמין הדפסה על חולצות.


3. איכות הקבצים - חשוב לשים לב לשלוח קבצים איכותיים! קבצים וקטוריים עדיפים, להקפיד על רזולוציה של 300 dpi לפחות. אם אתם לא רוצים לקבל הדפסה על חולצות מפוקסלת, חשוב מאוד לשלוח קבצים ברזולוציה גבוהה! וזה בסדר גמור להתייעץ עם בית הדפוס שמדפיס לכם כדי לקבל את חוות דעתו בעניין. כלל אצבע, אם הגדלתם את התמונה במחשב והיא מפוקסלת אז היא לא באיכות מספקת. אבל שוב, חשוב מאוד להתעניין ולוודא מול בית הדפוס שהקובץ ששלחתם באיכות טובה.


הדגשים שמנינו מעלה אלו הם 3 הדגשים המשמעותיים אשר תורמים להזמנה מוצלחת של הדפסה על חולצות ואנחנו ב- HDESIGN מקפידים לעבוד לפיהם. לרשותנו ייבוא עצמי של חולצות HD במשקל 160-170 גרם למ״ר, וייבוא חדש של חולצות גילדן (המותג האמריקאי) במשקל 180 גרם למ״ר. כך שבשני המקרים החולצות שלנו עבות ועמידות. אצלנו תוכלו להזמין הדפסה על חולצות בכל שיטות ההדפסה המצויינות מעלה, תוך התאמה מירבית להזמנה שלכם, ניתן להתייעץ איתנו על שיטת הדפסה על חולצות המתאימה עבורכם, זאת תוך הקפדה על הדפסה על חולצות איכותית ועם הטכנולוגיות המתקדמות בענף.

יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לכתוב לנו.


bottom of page