top of page
  • תמונת הסופר/תHD

הדפסה דיגטלית VS הדפסת משי

מתי כדאי להדפיס חולצות בהדפסת משי ומתי כדאי להדפיס בדיגיטלי?


בטח התקשרתם לחברות כדי לברר על הדפסה על חולצות ונתקלתם במושגים כמו הדפסה דיגטלית והדפסת משי ולא היה לכם מושג מה מביהינם כדאי לכם לבחור. אז אנחנו פה בדיוק כדי לעזור לכם ולתת לכם את כל הידע הנדרש על מנת שתוכלו לבחור את הדפוס המתאים ביותר. בפוסט הקודם דיברנו על מושגים וההבדלים בין שתי ההדפסות ובפוסט זה נביא לכם טיפים שיסייעו לכם לבחור את סוג ההדפסה המתאים ביותר בישביל הצרכים שלכם.. בואו נזכר קצת במושגים


הדפסת משי


בהדפסת המשי נדרש לפתח גלופות (גלופה הינה רשת שמפותחת בהתאם להזמנה הספציפית, כל צבע בגרפיקה מצריך גלופה נפרדת) נדרש להרכיבן ולכוונן על המכונה, זהו תהליך המצריך משאבים וזמן רב (יחסית). מרגע שהמכונה מורכבת קל ומהיר להדפיס על חולצות וכל דבר שעשוי מבד בעצם. ההדפסה יוצאת חלקה ועמידה בכביסות רבות.


הדפסה דיגיטלית


יש שלושה סוגי הדפסה דיגיטלית:

  1. הדפסה דיגיטלית ישריה על הבד, כלומר מכניסים חולצה למדפסת והגרפיקה מודפסת על גבי החולצה בצורה ישירה. רוב המשאבים בתהליך זה מופנים לדיו המיוחד. (חשוב לזכור שזהו תחום חדש יחסית ועלויות הדיו יקרות מאוד).

  2. הדפסה דיגיטלית על נייר והעברתו בחום לחולצת דרייפיט לבנה (עגה: סובלימציה), זהו פתרון מעולה וזול יחסית להדפסה צבעונית מאוד ובכמויות קטנות.

  3. הדפסה דיגיטלית על מדבקת וניל, חשוב לוודא שאכן במקום בו אתם מדפיסים יבצעו חיתוך צורני מסביב לגרפיקה (כך שלא יהיה ריבוע שמפריע למרבית הלקוחות). זהו פיתרון טוב לכמויות קטנות יחסית ולהדפסות על סוגי בד בעיתיים כגון קפוצונים, מעילים דרייפיטים כהים, תיקים וכו'.

אז איך בוחרים את הדפוס שמתאים לכם?


הדפסה במספר צבעים מועט- מומלצת הדפסת משי. למה? יש עלויות פיתוח נמוכות, עלויות ייצור פריט נמוכות ועמידות מירבית בכביסות.

נדרשת כמות גדולה של חולצות – מומלצת הדפסת משי. למה? גם אם מדובר בהדפסה צבעונית ועל אחת כמה וכמה כשמדובר על הדפסה במספר צבעים מועט, עלויות הפיתוח הן זניחות עבור יצור רב של חולצות מודפסות. גם זמני האספקה מהירים יותר מאשר בהדפסה דיגיטלית.

כמות קטנה של חולצות והדפסה צבעונית על החולצות – מומלצת הדפסה דיגיטלית. למה? כדאי לשלם יותר פר חולצה בהדפסה דיגיטלית מאשר לפתח גלופות עבור כמות קטנה וצבעונית.

כמות קטנה של חולצות והדפסה במספר צבעים מועטים – תלוי מקרה, שווה לקבל הצעות משתי האופציות. למה? בהדפסת משי קיימות עלויות פיתוח ועלויות הנמוכות פר חולצה, בהדפסה דיגיטלית אין עלויות פיתוח אולם המחיר לחולצה יקר יותר. לכן, במקרה זה שווה להשוות בין האלטרנטיבות.

נדרשת הדפסה על קפוצונים, חולצות דרייפיט כהות, מעילים – מומלצת הדפסת משי בשילוב הדפסת וניל. למה? על בדים כהים ובדים שעלולה להיות להם ראקציה (צבע החולצה עולה על צבע ההדפסה) מומלץ להדפיס עם צבעים מיוחדים המצויים בדפוס המשי ו/או במדבקת וניל.

הדפסה על חולצות דרייפיט לבנות -מומלצת הדפסה דיגיטלית (סובלימציה). למה? סובלימציה הינה הדפסה דיגיטלית זולה יחסית ועמידה מאוד!

יש לכם שאלות נוספות? מתלבטים? צרו עמנו קשר – 035582565 HDESIGN ואנחנו נשמח להתאים לכם את פתרון הדפוס הטוב ביותר עבורכם!




bottom of page